Home office bývá oblíbeným benefitem, který si mnoho zaměstnanců čas od času užívá. Nucený přechod na každodenní práci z domova však může mnoha lidem působit problémy. Jak si s tím poradit? Stačí si osvojit několik pravidel – a uvědomit si, že tato náročná situace jednou skončí.
1. Pro začátek máme skvělou zprávu: Svoji pracovnu nebo pracovní kout si můžete zařídit zcela podle svých představ. Nikdo Vás nebude nutit sedět 8 hodin denně na designové, ale nepohodlné židli, ani pouštět šlágry, které neoceníte.
2. Udržujte si pořádek na pracovním stole i v úkolech. Na stůl patří pouze věci potřebné k aktuální práci a splněné úkoly si odškrtávejte.
3. I když pracujete doma, chovejte se jako byste byli v kanceláři. Nezůstávejte celý den v pyžamu, pravidelně větrejte a hlavně si určete čas, během kterého se budete věnovat pouze práci.
A co když se kromě práce snažíte stihnout také celodenní péči o děti? Pak potřebujete především organizační talent a několik pravidel navíc.
1. S dětmi do šesti let jednoduše není možné dodržet pracovní dobu od 8.00 do 16.00 h. Rozdělte si proto práci na činnosti, při kterých se musíte maximálně soustředit a na činnosti, při kterých Vám nevadí, když Vám za zády pobíhají děti. Důležitou práci nechte na dobu, kdy budou děti spát, nebo když budete sami.
2. Děti předem upozorněte, že se část dne budete věnovat práci a část dne pouze jim. Při hře se jim věnujte na 100% i za cenu toho, že budete práci dodělávat večer.
3. Nechte dětem prostor i na samostatnou hru. Nebo je posaďte k sobě k pracovnímu stolu a zkuste jim zadat úkol úměrně jejich věku, např. kreslení, vystřihování či skládání. Poté můžete společně vyhodnotit výsledek.
Zařiďte si zdravou domácí pracovnu, ve které Vám půjde práce od ruky. Kancelářské židle, stoly i další doplňky do kanceláře Vám dodáme během několika málo pracovních dnů.
Diskuze k článku (0)